Miss Kitty Spuffy shippeuse ♥
Nombre de messages : 11473 Age : 34 Localisation : Sud de la France ^^ Date d'inscription : 04/03/2008
| Sujet: 25 plus grandes séries cultes [BTVS #2] Ven 18 Sep 2009, 13:37 | |
| Je viens de me rendre compte que je l'avais pas posté Ew. com a effectué un classement des 25 plus grandes séries cultes, et BTVS est bien loin d'être mal placée puisqu'elle arrive 2ème ^^ (et j'adore l'image qu'ils ont choisi ^^ ).
http://www.ew.com/ew/gallery/0,,20302134_20304619_24,00.html - Citation :
2. BUFFY THE VAMPIRE SLAYER(1997-2003; The WB, UPN)
Premise: The titular Buffy Summers (Sarah Michelle Gellar) is a teenage girl with supernatural strength, deadly agility, and great fashion sense, battling demons real and figurative with her band of friends in the Hellmouth-y town of Sunnydale, CA. Why It's Cult: Mixing pulpy horror with deeply felt drama, kick-ass action with gut-busting wit, exec. producer Joss Whedon created a juicy, resonant metaphor for the traumas of high school, and later, young adulthood. Alas, many could not even get past its title. —Adam B. Vary On retrouve également dans le classement Firefly, à la 6ème place. - Citation :
6. FIREFLY(2002, Fox)
Premise: Long into our future, a ramshackle crew aboard the Firefly-class spaceship Serenity try to scrape together a living in deep space, whether lawfully or not so much lawfully, while avoiding the authority of the Alliance. Why It's Cult: Creator Joss Whedon's cast teemed with instantly relatable characters, the story pulsed with intrigue, and the dialogue crackled with a unique mix of old West patois and Mandarin profanity. So of course Fox cancelled the show after its 11th episode — but it lived on in the 2005 Universal film Serenity, and a series of comic books. —Adam B. Vary
Présence notable également de Chuck à la 17ème place (avec Adam Baldwin), Veronica Mars à la 13ème place (avec Charisma Carpenter et Alyson Hannigan) et Supernatural à la 11ème place (avec Amber Benson, Julie Benz, Amy Acker, Mercedes McNab). | |
|
Esther Etre supérieur
Nombre de messages : 997 Age : 31 Localisation : Bruxelles,Belgium Date d'inscription : 29/08/2009
| Sujet: Re: 25 plus grandes séries cultes [BTVS #2] Mer 23 Sep 2009, 21:31 | |
| Je trouve que c'est génial qu'on oublie pas Btvs =) même longtemps après | |
|
a.a.k Jensen Girl
Nombre de messages : 31402 Age : 36 Localisation : Belgique Date d'inscription : 02/12/2006
| Sujet: Re: 25 plus grandes séries cultes [BTVS #2] Sam 26 Sep 2009, 11:45 | |
| Yeah, génial! Surtout qu'il y a aussi VM et SPN... Mais j'suis dégoûtée pour Ats! Quand je dis que c'est le vilain petit canard des séries de Joss | |
|
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: 25 plus grandes séries cultes [BTVS #2] | |
| |
|