Cangel Best Lovers
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Cangel Best Lovers

Nostalgique ou passionné de la relation Cordy/Angel? Ou de la série qui l'a vu naître? Venez vite nous rejoindre, ce forum est fait pour vous.
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-28%
Le deal à ne pas rater :
Précommande : Smartphone Google Pixel 8a 5G Double Sim 128Go ...
389 € 539 €
Voir le deal

 

 Guerre des sexes (#113)

Aller en bas 
+7
angel_15
Audy
ilovecordy
Sohaly
lily
Ange
a.a.k
11 participants
AuteurMessage
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeJeu 25 Jan 2007, 18:18

Guerre des sexes (#113) Sans_t25

Angel forme un duo tendu avec une démone guerrière afin de sauver des réfugiées d'une autre dimension...


Qu'avez-vous pensé de cet épisode?


Dernière édition par a.a.k le Dim 28 Sep 2008, 17:30, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
Ange
Fondatrice
Ange


Féminin
Nombre de messages : 7885
Age : 38
Localisation : Au paradis ... Avec mes Anges, dans les bras de mon Superman .
Date d'inscription : 01/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeJeu 25 Jan 2007, 18:21

J'avoue ne pas trop avoir accrochèe a celui la...sans doute a cause de la jolie guèrrièrre qui fais du gringue a angel lool
Revenir en haut Aller en bas
https://cangelbestlovers.1fr1.net/
lily
Ship Addict
Ship Addict
lily


Féminin
Nombre de messages : 9589
Localisation : nord (59)
Date d'inscription : 15/01/2007

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeSam 17 Fév 2007, 16:46

J'ai pas non plus accroché à cet épisode. Une histoire pas très intéressante, qui n'apporte rien à l'équipe.
Revenir en haut Aller en bas
Sohaly
Cordy&Angel
Cordy&Angel
Sohaly


Féminin
Nombre de messages : 6036
Age : 35
Localisation : Un lieu secret
Date d'inscription : 22/01/2007

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeSam 17 Fév 2007, 16:49

angevinou a écrit:
J'avoue ne pas trop avoir accrochèe a celui la...sans doute a cause de la jolie guèrrièrre qui fais du gringue a angel lool

Je n'ai pas accroché du tout non plus. En partie pour ce que Angevinou dit ici lol! et puis c'est vrai que ça n'apportait rien à l'équipe.
Revenir en haut Aller en bas
http://sohaly.skyblog.com
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeMer 21 Fév 2007, 15:18

Review:

http://www.televisionwithoutpity.com/articles/content/a2699/

Bouts que je préfère:

Citation :
Wesley tries to take a bite of some snack food while jerking his body about in an approximation of dancing, and ends up spilling food on the floor.

Citation :
Wesley boogies some more, and Angel watches with a wonderful expression of amused fascination as Wesley manages to fall over while doing some sort of shadow-boxing dance step.

Citation :
Cordy must be hanging out with a kinder group of people than she did in high school, because none of the other guests are staring and laughing at the astoundingly geeky Wesley, which is very nice of them.

Citation :
Wesley picks himself up and bops over toward Angel, who stares at him the way Mr. Spock would sometimes stare at Checkov.


Citation :
A dark-haired starlet approaches them. She admires Wesley's sweater, which looks really heavy and warm and uncomfortable for a party in Los Angeles, and asks if it's hand-knit. "Certainly not by me!" Wesley blurts out, while Angel studies the floor intently to keep from laughing.

Citation :
Laura seems to be telling Angel her life story: "So with my Masters degree in Fine Arts, I was able to launch my very own business selling sandwiches downtown from a little cart." She goes on, fairly charmingly, and Angel fills in the awkward pauses...awkwardly.

Citation :
And then we see the funniest ten seconds of Angel ever. Yes, even funnier than the time that guy's jaw jumped out of his mouth. It's just a few quick shots of Angel dancing. Badly. With lots of exaggerated facial expressions, and finger-pointing, and shimmying, and in every shot Laura is standing nearby, watching in utter horror.

Citation :
Elsewhere, some guy is picking up a beer of his own. From the ominous music, we know that either he's about to do something bad, or else something bad is about to happen to him.

Citation :
Angel says he'll try harder, then asks, "Still, I mean, the quiet, reserved thing...don't you think it makes me kind of...I don't know, cool?" Cordelia points at Wesley, who enters just then, and says, "He was cooler." Ouch.

Citation :
A figure scurries past in the background, and Angel, alerted by the sudden crash of music on the soundtrack, turns around and walks back onto the warehouse floor.

Citation :
Angel strolls around to the side and readies his twin grappling hooks. It's only one storey, and I'm pretty sure we've seen him jump at least that high, but if he wants to play with his Batman toys, I guess that's his choice.

Citation :
After the commercials, Angel and She Who Must Be Refrigerated try to interrogate each other.

Citation :
But she whirls around and under his arm so that she's right in front of him, and then does something that seems to make him unhappy. So far, I like her.

Citation :
Apparently some people found the phone bit tiresome, but I like it when they inject a few real-world annoyances into the stream of fantasy, so it worked for me.

Citation :
As Angel follows her past the Impressionist paintings, he pulls off his jacket and buttons the top button of his shirt. I guess that's his version of a disguise.


Citation :
The crowd applauds as Angel exits, I guess because he finally shut his pretentious mouth.

Citation :
Angel says "Gotta risk it. Call me old-fashioned, but I can't allow tourists to go around torching locals." Yeah, only natives get to set fire to each other around here, missy!

Citation :
Forced to pick sides, Angel naturally decides to defend the women, even SWMBR attacked him earlier. I hope someday he decides to help a woman just because she's female, and it turns out to be a bad decision.

Citation :
When Angel doesn't seem to recognize the name, she clarifies, "Jhiera of Oden Tal! My family rules the dimension." Oh, that Jhiera.

Citation :
I think this whole scene is meant to be full of sexual tension, but it comes off as plain old everyday tension to me, to the point that I really wish they'd both sit down and have a beer or something to relax.

Citation :
Angel says that the guard probably meant no harm, and Jhiera points out that the girl's reaction was involuntary. So, it's all just a big crazy misunderstanding! I bet they'll all have a good chuckle about this later.

Citation :
He asks the zombified girl if she'd like to go home, and she stares blankly at him and says, "It is happy to go, as soon as you say." Apparently the ko also controls their ability to use first person pronouns.

Citation :
Angel wanders out, toweling off his bare chest. Shudder. At least he's wearing pants. And shoes. And his hair looks dry. Is this some guy thing I don't know about, where you get half-dressed before you finish drying yourself off?


Citation :
Angel looks embarrassed as he explains, "I had to take a shower." Again, shudder.

Citation :
Cordy tells Angel what they overheard, and Angel quickly pulls on a sweater, much to my relief.

Citation :
Wesley nods, tries to leap out of the backseat, and ends up falling on his face. I wonder if the French like Wesley?

Citation :
Holistic Boy asks which dimension Angel is from, and Angel growls, "You don't want to know." Uh, isn't he from this dimension? He had that pit stop in hell (get it?) but he's not really from there. Maybe Angel realizes his comeback didn't make any sense, because he pushes Holistic Boy out of the way and goes in search of Jhiera himself.

Citation :
Angel tells Wesley and Cordy to help pack up the girls for travel, and sends out Holistic Boy to stall the Vigories. Which is a pretty damn unfair thing to do. I mean, why didn't Angel send Jhiera out, or go himself, instead of sending the guy who seems least able to fend off a pack of demons? But I guess Angel only believes in keeping the womenfolk out of danger.

Citation :
Wesley starts introducing himself as he helps a girl out of her icebed, presumably because he's affected by her ko. Or maybe by her bikini.

Citation :
Wesley holds a girl's hand as he helps her climb into her box, and says, "My, what a firm grip. Very healthy." Then, much to my dismay, he says, "Suprisingly firm myself under the jacket. Have a feel?" From the way he's holding his arm out, I believe he's asking her to feel his biceps. At least, I hope and pray that's what he means.

Citation :
Jhiera is hurrying to the truck when another Vigory grabs her from behind. Tay pops up with his Ronco brand ko-slicer, and prepares to do some snipping as Jhiera struggles to escape. Then Angel grabs Tay from behind. These people have got to learn to watch their backs.

Citation :
Tay says, "You don't understand our ways, human." Angel concedes that he doesn't, then vamps out and adds, "And I'm not human. Now if I were you, I'd grab the next portal out of here, got it?" Tay, rather inexplicably cowed by this, quietly turns to leave. Maybe his people don't have stakes.

Citation :
Why couldn't Wesley have been killed, and then they could have taken in Holistic Boy, who was much more likable and entertaining?

Citation :
He says, "I'm glad. But you nearly got Cordelia and Wesley killed." As far as I'm concerned, only part of that is a problem.
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
ilovecordy
Cordy&Angel
Cordy&Angel
ilovecordy


Masculin
Nombre de messages : 1749
Age : 35
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 11/02/2007

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeMer 21 Fév 2007, 15:29

Je n'ai pas accroché à cet épisode et j'en garde très peu de souvenirs.
Revenir en haut Aller en bas
Audy
Willow/Xander Fan
Willow/Xander Fan
Audy


Féminin
Nombre de messages : 3354
Age : 38
Localisation : Val d'Oise
Date d'inscription : 03/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeJeu 22 Fév 2007, 16:41

Bah franchement, à part la danse du début hilarante que ce soit pour Angel ou pour Wesley, je suis comme vous je trouve pas que l'épisode apporte quelque chose de vraiment important.
Revenir en haut Aller en bas
http://buffy-is-not-dead.forumactif.com
ilovecordy
Cordy&Angel
Cordy&Angel
ilovecordy


Masculin
Nombre de messages : 1749
Age : 35
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 11/02/2007

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeJeu 22 Fév 2007, 18:00

J'avaic complètement oublié que cette danse figurait dans cet épisode, j'ai d'ailleurs oublié de le mentionner dans mon avis de l'épisode, j'ai honte.
Passage super, c'était à mourir de rire aussi bien pour Angel que pour Wes.
Guerre des sexes (#113) 2funny
Revenir en haut Aller en bas
angel_15
Mrs. David Boreanaz
Mrs. David Boreanaz
angel_15


Féminin
Nombre de messages : 7063
Age : 34
Localisation : With Chuck Bass in the back of his limo!
Date d'inscription : 20/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeJeu 22 Fév 2007, 18:02

J'avoue que je n'ai pas non plus accroché à l'épisode...mais j'ai adoré au début et dans le générique quand Wes et Angel dansent...trop drole!!!
Revenir en haut Aller en bas
http://leavingyoubehind.shattered-memories.net
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeMar 03 Avr 2007, 13:56

J'aime pas cet épisode. Jhiera m'énerve de trop. Elle s'y croit comme pas possible parce que c'est une 'princesse' dans sa dimension et elle se fiche des autres. En plus, j'aimais pas qu'elle allume Angel comme ça Guerre des sexes (#113) Chair


Le seul point positif de cet épisode, c'est les interactions Angel/Cordy/Wes, et bien entendu: Angel et Wes qui dansent Guerre des sexes (#113) 2funny
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
Sohaly
Cordy&Angel
Cordy&Angel
Sohaly


Féminin
Nombre de messages : 6036
Age : 35
Localisation : Un lieu secret
Date d'inscription : 22/01/2007

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeMar 03 Avr 2007, 15:36

J'avais oublié que c'était dans cette épisode la fameuse danse d'Angel et Wes lol Ca par contre ça rattrapait bien l'épisode lol
Revenir en haut Aller en bas
http://sohaly.skyblog.com
Esther
Etre supérieur
Etre supérieur
Esther


Féminin
Nombre de messages : 997
Age : 30
Localisation : Bruxelles,Belgium
Date d'inscription : 29/08/2009

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeLun 31 Aoû 2009, 17:58

Personellement j'ai quasi rien compris a cet épisode et me suis donc vite ennuyé =s celui là c'est celuiq ue j'aime le moin de la saison 1
les seuls passages qui valent le coup sont les danses de Angel et Wesley et j'ai bien aimé le passage sur le poème de Baudelaire
Revenir en haut Aller en bas
Jess85
Beautiful Family
Beautiful Family
Jess85


Féminin
Nombre de messages : 1444
Age : 39
Date d'inscription : 28/09/2009

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeVen 05 Fév 2010, 08:16

Ce n'est pas un épisode que j'aime beaucoup et la scène que je retiens le plus c'est celle où Cordy fait une soirée que Wesley se lâche qu'est-ce qu'il a pu me faire rire :mrg: Bien sûr la scène où Angel immagine dansé et toute aussi hilarante mais j'aurai aimé qu'il la fasse vraiment qu'il se lâche pour une fois.
Revenir en haut Aller en bas
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeMer 24 Fév 2010, 15:55

Répliques qui valent la peine qu'on s'en souvienne:

Citation :
(at Cordelia's party)
Cordelia: Hi! You having fun?
Angel: Sure. This is...um...
Cordelia: Your idea of hell.
Angel: Actually, in hell you tend to know a lot of the people.

Woman: (trying to make idle chatter) Hey, Nice sweater. Hand knit?
Wesley: Certainly not by me.
Woman: I didn't mean... I meant, it's a great sweater.
Wesley: Oh, well. I-I'll pass that on then, to the person who knit it. I mean, I would if I knew who did. But I don't so, I won't, pass it on, to anyone will I?
Woman: Bye.

Angel: Hi, Dennis. How ya doing? Still dead? (drinks) I know the feeling.

Cordelia: I'm so glad you came. You know how parties are. You're always worried that no one's gonna suck the energy out of the room like a giant black hole of boring despair. But there you were, in the clinch!
Angel: I didn't...boring?
Cordelia: You used to be a person! Did you never party? Did people not gather in olden times?
Angel: I talked to people...Laura.
Cordelia: Laura thought you hated her. I had to tell her you were challenged.

Angel: I can't get too close, I mean, with women-
Cordelia: You can be nice. It's not like Laura's gonna throw you down on the living room floor and tear off all your-- Well, actually, Laura--

Angel: I got two modes with people: bite and avoid.

Angel: Still, I mean, the quiet reserved thing, don't you think it makes me, kinda... I don't know, cool?
Cordelia: (Referring to Wesley) He was cooler.
Angel: Now I'm depressed.

Wesley: I don't suppose there's any leftovers lying about, any abandoned shrimp puffs?
Angel: You're broke aren't you?

(Wesley gets hired by Angel)
Cordelia: Well, this is great! Now we're really -- (turns toward Angel) Do I have to take a pay cut?
Angel: No.
Cordelia: (turns back to Wesley) A team!

Wesley: (to Angel) We'll figure out who he is, where he comes from boss. You can count on it.
Cordelia: Wesley, stop kissing butt. It's not like we get overtime.

Angel: I'm not a big talker, I usually let others carry the conversation. I am pretty good at putting these (indicates his crowbar) through heads though.

Angel: He's not from our dimension.
Wesley: Ah — they must come to ours via portals.
Cordelia: Portals? There are portals now? When did they put in portals? Don't we have enough on our hands without burning monster-fiends coming here?

Wesley: There's no answer.
Cordelia: I bet he forgot to turn that thing on again. You'd think a guy who knows how to use an ancient Scythian short bow could figure out how to use a cell phone.

Cordelia: (on Angel's cell phone) I can hear you now. Are you back?
Angel: Yeah, I can hear you. You know, these things were definitely cooked up by a bored warlock.

Angel: You should dress that. Your wound.
Jhiera: Why are you doing this. I thought vampires were killers.
Angel: They are. I was cursed by gypsies.
Jhiera: Cursed to help people?
Angel: Yeah... Gypsies, they have a strange sense of humor.

Wesley: Angel, we need a plan
Angel: Here's the plan: I go in, start hitting people hard in the face, see where it takes us.

Wesley: Please don’t fire me. What happened yesterday was an anomaly. I’m very rarely taken hostage.
Angel: That’s good to know. And you’re not fired.
Wesley: I’m not?
Angel: No. It wasn’t your fault. And you know what? You handled yourself very well.
Wesley: Well, that’s... I can’t tell you... I am your faithful servant, Angel.
Cordelia: Like I said, an art.

Cordelia: (to Jheira) Oh, look who's here. Can I get you something? Knife to our throat so you can run away?
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
vic59
Cordy&Angel
Cordy&Angel
vic59


Masculin
Nombre de messages : 2062
Age : 35
Localisation : nord (59)
Date d'inscription : 16/02/2009

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeDim 29 Aoû 2010, 16:52

Je n'ai jamais réussi à être totalement emballé par l'intrigue de l'épisode ,mais bon il y a quand même des très bons moments ,la fête chez Cordy est vraiment excellente :005: ,Angel et Wes me font trop rire dans cette scène Guerre des sexes (#113) 466583 .
Il y a un petit moment ou Angel explose de rire (j'ai jamais compris pourquoi mais bon j'adore ce passage lol! ) quand une fille vient parler à Wes de son pull ,cette scène géniale Guerre des sexes (#113) 466583 .

La manière de danser de Wes est particulière ,mais celle d'Angel l'est encore plus ,j'adore quand il s'imagine danser : Guerre des sexes (#113) Thumbup .

Angel qui embauche Wes ,Cordy qui demande à Angel si son salaire ne va pas diminuer c'est une très belle scène .
Puis j'aime beaucoup , après la vision de Cordy ,Cordy fait référence à Doyle je trouve ça très bien .

Concernant la démone ,son histoire ne m'a pas emballé ,son comportement est énervant ,le fait que de tuer des humains ne la gène pas ,laisser Cordy et Wes dans une situation difficile c'est pas très glorieux comme comportement .


Revenir en haut Aller en bas
Miss Kitty
Spuffy shippeuse ♥
Spuffy shippeuse ♥
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 11473
Age : 34
Localisation : Sud de la France ^^
Date d'inscription : 04/03/2008

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeLun 10 Oct 2011, 18:34

Un épisode sympa, mais je ne l'ai pas non plus trouvé exceptionnel. La thématique de l'épisode ne m'a pas spécialement emballée, même si je n'ai pas détesté.

Et j'ai été très peu charmée par les scènes entre Angel et la démone, qui étaient censées déborder de tension sexuelle apparemment, mais je n'ai rien ressenti de tel lol!

Sinon, il faut quand même souligner les scènes excellentes du début de l'épisode, lors de la fête chez Cordélia. J'ai A-DO-RE la manière de danser de Wesley (j'étais morte de rire), mais alors Angel ? C'était absolument MAGIQUE ! Guerre des sexes (#113) 466583 Guerre des sexes (#113) 466583 Guerre des sexes (#113) 466583 Autant Wes, on s'attend à ce qu'il danse comme ça, ça n'est pas surprenant en soi, mais Angel ? Bwhahaha ! lol!

J'ai aussi eu un gros coup de coeur pour la scène où Angel "discute" avec Dennis dans la cuisine. Quand il lui pousse une canette en sa direction et tout ça, j'ai trouvé que c'était un mignon moment ^^
Revenir en haut Aller en bas
http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/index.htm
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeLun 10 Oct 2011, 18:44

Perso, j'aurais pu apprécier le thème de l'épisode si Jhierra n'était pas aussi tête à claque.

Je veux dire, je pense que l'excision EST un thème important à aborder, et jusqu'à présent (que je m'en souvienne), je n'ai vu aucune autre série en parler, que ce soit sous forme de métaphore ou de manière littérale (quoi que peut-être dans des séries policières Guerre des sexes (#113) Eusa_thi ) Mais merde, ils étaient obligés de rendre la leadeuse des femmes aussi chiante? Parce qu'il y a bitchy attachante, et bitchy juste énervante, et Jhierra est clairement dans la 2ème catégorie!

Dur de supporter l'équipe d'un perso que t'a envie d'étrangler Rolling Eyes

Et la tension sexuelle avec Angel? That's just awkard and inexistant Rolling Eyes


Bref, cela étant, la soirée de Cor donne des scènes mémorables ^^ ET j'aime la 'tit scène entre Angel et Dennis. J'ai d'ailleurs jamais compris pourquoi les auteurs de fics les écrivent comme rivaux pour l'affection de Cor, alors qu'on les a toujours montré en bon termes et limite complices Suspect
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
Miss Kitty
Spuffy shippeuse ♥
Spuffy shippeuse ♥
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 11473
Age : 34
Localisation : Sud de la France ^^
Date d'inscription : 04/03/2008

Guerre des sexes (#113) Empty
MessageSujet: Re: Guerre des sexes (#113)   Guerre des sexes (#113) Icon_minitimeLun 10 Oct 2011, 19:31

Ah ouais, ils présentent leurs rapports de manière conflictuelle dans les fics ? C'est dommage ! Parce que, à moins d'oublier quelque chose, il me semble qu'ils ont toujours été en bons termes dans la série. C'est dommage de gâcher ça.

Et oui, j'ai oublié d'en parler (ça fait quelques jours que j'ai vu l'épisode) mais j'étais vraiment contente qu'ils abordent le sujet de l'excision via la métaphore ! (avec des filles d'une autre dimension, ce qui évoque un parallèle, dans la vie réelle, avec des filles d'autres pays, plus pauvres, comme en Afrique). Autant le thème n'a pas été présenté d'une manière qui m'a transcendée, mais l'idée de fond était pas mal. Je ne crois pas non plus avoir déjà croisé une série ou un film qui abordait ce thème plus précisément.
Revenir en haut Aller en bas
http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/index.htm
 
Guerre des sexes (#113)
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Cangel Best Lovers :: Angel, la série :: Les épisodes :: Saison 1-
Sauter vers: