Cangel Best Lovers
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Cangel Best Lovers

Nostalgique ou passionné de la relation Cordy/Angel? Ou de la série qui l'a vu naître? Venez vite nous rejoindre, ce forum est fait pour vous.
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment :
ETB Pokémon Fable Nébuleuse : où ...
Voir le deal

 

 Go Ask Malice: A Slayer's Diary

Aller en bas 
4 participants
AuteurMessage
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeMer 24 Oct 2012, 22:03

Un livre qui reprend l'histoire de Faith avant son arrivée à SunnyD:

Citation :
Go Ask Malice: A Slayer's Diary Go_Ask_Malice-_A_Slayers_Diary_%28Buffy_Novel%29

Go Ask Malice: A Slayer's Diary is an original novel based on the American television series Buffy the Vampire Slayer. The author, Robert Joseph Levy, also wrote the Buffyverse novel The Suicide King.

The book's title references Go Ask Alice, a controversial book which was an account of drug abuse. In turn, that book's own title is a reference to the Jefferson Airplane song, "White Rabbit", which includes the lyrics, "Go ask Alice when she's ten feet tall." Grace Slick wrote the song after noticing possible drug references in Alice in Wonderland.



Plot summary
Faith has always been a loner. Growing up in a broken home in South Boston, shuffled from relative to relative, her only companion was an imaginary friend named Alex, who helped her escape into a fantasy world of monsters and the supernatural, far from the real-life horrors of the waking world.

Now, taken away from her mother by Social Services and shipped off to a foster home, Faith learns that some nightmares are all too real, that the inventions of her childhood really do haunt the night, hungry for blood. Enter Diana Dormer, a Harvard professor and representative of the Watchers' Council who has come to tell Faith of her destiny, to train her, to prepare her for what is to come: Faith is the Chosen One. She alone will stand against the vampires, the demons, and the forces of darkness.

But she's not alone. When Alex, her childhood companion, returns in her dreams, she warns Faith that someone else is coming for her, a force so deadly and unforgiving that it has inspired fear in the underworld for a thousand generations. Its name is Malice.

As memory and fantasy begin to merge, Faith's two worlds collide, with cataclysmic results. A violent battle for the soul of the Slayer is staged, winner take all.

Writing
Robert Joseph Levy said that in this book, he hoped "to explore the choices [Faith] made and the choices that were taken away from her, and to explore what it is to be the Chosen One without a support system of friends or family." He hoped to provide a context for the character's behavior and the way it developed during the third season of Buffy the Vampire Slayer and beyond. "A lot of things about Faith's character are supposed to be assumed by the viewers - a troubled childhood, delinquency and she's a loose girl. I wanted to subvert expectations, and it's one of the reasons I did it as a diary"

Source: wikipédia
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
Miss Kitty
Spuffy shippeuse ♥
Spuffy shippeuse ♥
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 11473
Age : 34
Localisation : Sud de la France ^^
Date d'inscription : 04/03/2008

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeDim 28 Oct 2012, 14:54

L'initiative est très sympa et intéressante ! Surtout que le passé de Faith, considérant ses attitudes, est très intriguant...
Revenir en haut Aller en bas
http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/index.htm
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeDim 28 Oct 2012, 17:19

Perso, je le commande dès que j'ai touché ^^
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
Esther
Etre supérieur
Etre supérieur
Esther


Féminin
Nombre de messages : 997
Age : 30
Localisation : Bruxelles,Belgium
Date d'inscription : 29/08/2009

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeSam 24 Nov 2012, 02:26

Existe t'il en Français ?
Ca me plairais vachement en tout cas !!
Revenir en haut Aller en bas
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeDim 19 Mai 2013, 10:11

15 ans après la guerre Go Ask Malice: A Slayer's Diary Siffler

Je ne sais pas, je dois dire. Mais j'en doute, parce que j'en avais jamais entendu parler avant que quelqu'un le mentionne sur BuffyForum (et c'est un forum anglais)...

Sinon, je viens de le commencer et j'aime beaucoup. J'ai eu un peu peur avec le premier jour du journal, parce que ça faisait trop tout est beau et rose, et ça n'allait pas du tout avec Faith... mais au final, j'ai adoré la chute:

Spoiler:
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
The Seer
Nina
Nina
The Seer


Masculin
Nombre de messages : 92
Date d'inscription : 22/04/2013

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeMer 22 Mai 2013, 07:49

c'est dommage que c'est pas sorti en français Go Ask Malice: A Slayer's Diary Crybaby2
Revenir en haut Aller en bas
a.a.k
Jensen Girl
Jensen Girl
a.a.k


Féminin
Nombre de messages : 31402
Age : 36
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 02/12/2006

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeMer 22 Mai 2013, 09:48

C'est clair! C'est l'une des raisons qui m'ont poussée à me mettre à l'anglais à l'époque ! Parce qu'il existe tellement de choses sur toutes les séries que j'adore... mais tellement peu qui arrivent jusqu'à nous et en VF!
Revenir en haut Aller en bas
http://world-is-a-fiction.forumactif.org/
The Seer
Nina
Nina
The Seer


Masculin
Nombre de messages : 92
Date d'inscription : 22/04/2013

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeJeu 23 Mai 2013, 07:56

grosse info: moi c'est grâce à Eliza Dushku que j'ai appris l'anglais :mr: c'est vrai ! pour la raison que si je la croise un jour, je dois absolument pouvoir lui parler ^^ pour la draguer !
mais suis pas encore assez bilingue pour lire des livres, quoique je sais mieux lire que parler en anglais Go Ask Malice: A Slayer's Diary 969267
Revenir en haut Aller en bas
Miss Kitty
Spuffy shippeuse ♥
Spuffy shippeuse ♥
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 11473
Age : 34
Localisation : Sud de la France ^^
Date d'inscription : 04/03/2008

Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitimeVen 24 Mai 2013, 22:58

Haha lol! Idem que toi a.a.k, je me suis également mise à l'anglais initialement parce qu'on a accès à tellement plus de choses grâce à cette langue, à commencer par les fanfictions. L'envie de lire les opinions des fans anglophones joue beaucoup aussi, et même les interviews, et tout et tout ^^

En tout cas, c'est cool que tu nous laisses un peu tes impressions, je suis curieuse de voir ce que donne ce livre dans son ensemble !
Revenir en haut Aller en bas
http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/index.htm
Contenu sponsorisé





Go Ask Malice: A Slayer's Diary Empty
MessageSujet: Re: Go Ask Malice: A Slayer's Diary   Go Ask Malice: A Slayer's Diary Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Go Ask Malice: A Slayer's Diary
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Vampire slayers: How come you're always girls?
» TV's Most Crushworthy Hunters & Slayers?
» The Secret Diary of Anne Boleyn

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Cangel Best Lovers :: Angel, la série :: Buffy contre les vampires :: Les saisons :: Les livres-
Sauter vers: